reklama

piątek, 5 grudnia 2014

Zbigniew Berent - Sprzedaż, Marketing, Biznes. Reguły i realia

Doskonałe trivium teorii i praktyki. Nowatorski tekst, ale tak doskonały, że mógłby służyć za przykład do wykorzystania w wielu polskich przedsiębiorstwach, które swoją politykę sprzedażową opierają na etyce biznesu.


Nietrudno znaleźć na rynku publikację, która odnosi się do zasad rządzących marketingiem, opowiada o regułach sprzedaży i tłumaczy działania biznesu. Z reguły, większość takich pozycji traktuje o teoretycznej stronie zagadnienia, gdzie autor szeroko opisuje modele niemalże idealne i tłumaczy zjawiska rządzące tą sferą przez pryzmat dysput akademickich. Większość z nich jest także zwyczajnie nużąca, by nie rzec – nudna. U Berenta nie ma mowy o znudzeniu.
O marketingu, sprzedaży i biznesie napisano już niemal wszystko. Ale czy na pewno?

Książka Zbigniewa Berenta z założenia miała być prawdopodobnie odstępstwem od tych reguł. I autor trafił w dziesiątkę podchodząc do zadania nowatorsko, łącząc ze sobą wiedzę teoretyczną z praktyką działania biznesu i handlu. Twórca porusza ważne tematy i widać, że doskonale je zna, odwołując się do konkretnych zdarzeń, co czyni tą książkę bardzo wartościową perełką wśród wielu podobnych publikacji.

Doświadczenie Berenta jest godne pozazdroszczenia. Świetnie porusza się on w takich dziedzinach, jak sprzedaż, handel, potrzeby klientów czy produkcja oraz, co stanowi meritum tej pozycji – etyce w biznesie. Dzięki doskonałej narracji pozycja staje się czymś więcej niż kolejnym nużącym czytelnika podręcznikiem. Jej treść wciąga, ale niejako przy okazji zmusza do myślenia i co rzadko spotykane w tego typu publikacjach, inspiruje do działania.

Marketing, Sprzedaż, Biznes – Nihil novi. Czyżby? Niby to samo, ale nie takie samo

Wertując strony czytelnik ma wrażenie, że autor z Odpowiedzialności Społecznej Biznesu stworzył podwaliny do rzetelnego, trwałego, prężnego biznesu ze szczególnym uwzględnieniem rzetelności i uczciwości w tej ważnej dziedzinie życia obywatelskiego. To dość ciekawe zestawienie z twardą, brutalną biznesową rzeczywistością, o której Berent także pisze i którą dość bogato ilustruje.
W swoich dywagacjach podpiera się konkretnymi danymi prawnymi, socjologicznymi, czy ekonomicznymi, świetnie dokumentując praktyki biznesu, z który każdy z nas codziennie ma do czynienia.

 „Handel od zarania dziejów zapewniał wielu ludziom byt materialny. Był źródłem postępu i rozwoju”…

…pisze autor i trudno się z tą maksymą nie zgodzić. Co więcej z publikacji można wyciągnąć wnioski, że w dzisiejszym turbulentnym i szybko zmieniającym się świecie prawdziwy handlowiec, sprzedawca musi nie tylko kochać swoją pracę, ale ma stanowić dla kupującego kogoś na miarę powiernika a nie tylko rzecznika. Ciekawe prawda?

Bez uczciwości, zrozumienia dla potrzeb, pokory, dobrych praktyk, odpowiedniego podejścia do interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych, na dłuższą metę nie osiągnie się sukcesu w biznesie. I właśnie o tym traktuje ta książka, napisana lekko, ciekawie i niezwykle rzeczowo.

Jeśli poszukujesz pozycji traktującej nietuzinkowo o tak ważnym problemie, jak Sprzedaż, Marketing, Biznes, zawierającej najważniejsze aspekty i problemy oraz traktującego klienta tak, jak sam chciałbyś być potraktowany to ta pozycja jest właśnie dla Ciebie. Polecam.


Autor: Zbigniew Berent
Tytuł: Sprzedaż, Marketing, Biznes. Reguły i realia
Wydawnictwo: Novae Res
Stron: 454
Data wydania: 2014 
Prześlij komentarz