reklama

czwartek, 12 grudnia 2013

Reklama to przemysł z promocją w roli siły napędowej

Swego czasu, w gospodarce niedoboru rynkowego, na reklamę nie trzeba było przeznaczać ani środków ani zbytniego wysiłku. To, co zostało wyprodukowane zostało sprzedane.  Innej możliwości nie było. Z czasem nadeszły zmiany, które spowodowały, że kto się nie reklamuje ten nie zarabia. Czy jednak zmiany poszły na lepsze?


Kolokwialnie zabrzmi, ale reklama rządzi dzisiaj całym naszym życiem. Poddajemy się sugestii, jesteśmy nieodporni na jej wpływy i pod tą presją często dokonujemy wyboru. Czy to źle?

Można zastanawiać się nad treścią i formą, która niekoniecznie bywa  najwyższych lotów. Feministki będą narzekać na dyskryminację, faceci na nastawionych konsumpcyjnie piwo-żłopów z zaburzeniami erekcji, a inni chociażby na treść, która ma się nijak do oferty z reklamy. Te najniższe pożyczki potrafią zrujnować budżet, najlepsze ceny pozostają najlepsze, ale czy produkt jest ich wart to już sprawa dyskusyjna. 
 
Ta forma reklamy nosi zresztą swoją osobną nazwę i nazywa się - Promocja. Dzisiaj promocje są wszechobecne i nie da się chociażby godziny życia przeżyć bez żadnej promocji. Promuje się produkty, ceny, ludzi, idee i nawet sam siebie człowiek także promuje. Sprawą dyskusyjną pozostaje, czy sposób w jaki chce się osiągnąć cel jest etyczny i moralny.

Sądząc po bezkompromisowości dzisiejszej reklamy i powiązanej z nią promocji chodzi zawsze o ten sam efekt końcowy - o korzyści i jak najszybszy zwrot z inwestycji (i to niemałej) jaką jest reklama.

Obecnie reklamy przybierają różne formy, gdzie między innymi jedną z najlepszych jest taka, która zaskoczy odbiorcę, skłoni do myślenia, spowoduje nawet szok u reklamobiorcy. W branży ta forma nazywa się reklamą teaserową. Z reguły irytuje ona i zaskakuje. Ważne, aby się zapamiętała. To, jak z tym człowiekiem, który powiedział, że to sprawa drugorzędna, czy piszą o nim dobrze, czy źle, ważne, aby nazwisko pisali poprawnie.

Czy w tym promocyjno-reklamowy szale nie zapominamy czasem o tym, że skuteczność wiąże się z dobrym przygotowaniem, wyborem odpowiedniego czasu i miejsca? Patrząc na przedstawione powyżej zdjęcie nie wiem, czy tamtejszej parafii tej reklamy gratulować, czy współczuć. Szacun za odwagę - Jak to mówi młodzież, parafia poszła po bandzie.

Bo chyba nie sądzicie, że ta druga reklama z tym sexem pojawiła się dopiero jakiś czas później.
Prześlij komentarz