reklama

wtorek, 4 czerwca 2013

Zwiększaj zyski, nie podnoś sprzedaży

Jak zwiększyć zyski ze sprzedażyW sprzedaży podniecające są zyski

Miałem okazję i przyjemność uczestniczyć w tym roku w szkoleniu ze sprzedaży internetowej. Byłem mocno podekscytowany szkoleniem ze sprzedaży, bo od kilku lat zajmuje się sprzedażą, a podobno sprzedawanie, to najbardziej podniecająca rzecz jaką można robić w ubraniu.

 
Szkolenie prowadziło dwóch przedsiębiorców, którzy na początku zadali pytanie: „Jak jest cel szkolenia?”, odpowiedź z sali brzmiała: „Chcemy nauczyć się więcej sprzedawać”. „Szanowni Państwo”, zaczął prowadzący, „…więcej sprzedawać może każdy, ale nie każdy potrafi zarabiać. Dlatego Wy powinniście się zajmować zarabianiem.” 

Ten pomysł był tak prosty, tak oczywisty, podany bez owijania w bawełnę, że zacząłem się zastanawiać, dlaczego wcześniej sam na to nie wpadłem. Ponieważ jednak kopiowanie to jedna z najwyższych form pochlebstwa, postanowiłem zostać zwolennikiem tej idei, skopiować ten sposób myślenia i działać według niego. To zdanie stało się motywem przewodnim tego dwudniowego szkolenia i pozwoliło odbierać przekazywane treści w zupełni innym kontekście…kontekście zysku, a nie sprzedaży.

Czym zajmuje się Twoja firma?

Teraz kiedy ktoś pyta mnie czym zajmuje się moja firma, odpowiadam w jaki sposób rozwiązujemy problemy klientów w takim to a takim obszarze.  W głębi duszy przypominam sobie jednak, że na to pytanie jest druga odpowiedź, równie dobra. Czym zajmuje się  moja firma? Zarabianiem pieniędzy. Nie powinien to być cel nadrzędny, jednak trzeba mieć go na uwadze przy kalkulowaniu ofert i gwarantowaniu klientowi odpowiedniego poziomu obsługi. Po prostu, robić świetną robotę za godziwe pieniądze. Firma musi generować zyski!

Walka o wyższe zyski

Obserwuję jak wiele firm na rynku zajmuje się podnoszeniem wielkości sprzedaży. Obserwuję jak handlowcy mający tylko jedno narzędzie – cenę. Obniżają ją do granic przyzwoitości, uprawiając pornografię cenową. Ponieważ firmy sprzedające coraz taniej, zarabiają coraz mniej, oferują coraz mniej wartości dla klienta. Zadaję siebie pytanie: „Czy ktokolwiek; firma, handlowiec, sprzedawca, klient na tym zyskują?”

Warto zastanowić się, czy poza ceną możemy przekonać klienta do tego, żeby kupił właśnie u nas. W wielu wypadkach zależy to od branży i tego na co klienci są wrażliwi: jakość obsługi, czas obsługi, opakowanie, dostępność produktu, świeżość produktu, łatwość użycia produktu. Zastanów się czy w którymś z tych kluczowych aspektów nie można małym wysiłkiem i niewielkimi kosztami podnieść parametrów tych czynników i nie rezygnować z wyższej ceny…i większego zysku.

Co dla Ciebie jest ważniejsze w Twojej działalności: sprzedaż, czy zyski? Zapraszam do komentowania!

Źródło: http://kresso.pl/zwiekszaj-zyski-nie-podnos-sprzedazy/
Prześlij komentarz