reklama

czwartek, 13 czerwca 2013

Produkty ekologiczne FHP Paula przyszłością rynku zdrowej żywności?


Eksperci szacują, że rynek zdrowej żywności rozwija się w naszym kraju niezwykle dynamicznie. Dzieje się tak, gdyż klienci coraz częściej podczas zakupów zwracają uwagę na produkty, ich składniki i etykiety.

Od kilku lat w Polsce rośnie trend na kupowanie żywności zdrowej i naturalnej. Konsumentom zależy na produktach ekologicznych i nieszkodliwych dla zdrowia. Szacuje się, że ten segment rynku wart jest około 600 mln zł i w kolejnych latach nadal będzie się dynamicznie rozwijał.

W naszym kraju ekologiczne odżywianie stało się nie tylko modą. To już ogólny trend. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z faktu, jak ważne jest zdrowe odżywianie. W tym segmencie rynku nadal jednak panuje nisza. W krajach starej Unii Europejskiej, średnie spożycie zdrowej żywności wynosi ok. 3 proc. liderami są Dania, Szwajcaria, Niemcy i Austria gdzie zdrowa żywność stanowi ok. 4-5 proc. ogólnie spożywanej żywności. W Polsce jest to na razie tylko 0,2 proc.

W taką strukturę świetnie wpasowała się firma Paula, producent naturalnych dodatków do żywności. Jej menadżerów bardzo cieszy dynamiczny wzrost rynku na którym działają. Według ekspertów przyrost szacuje się na 20-30 proc. rocznie. Jak widać świadomość Polaków dotycząca zdrowego żywienia rośnie bardzo szybko. Powoli przybywa producentów z tej branży.

FPH Paula jest producentem naturalnych dodatków do żywności. Firma współpracuje z takimi firmami jak m.in.: Nestle, Unilever, Kamis, Prymat czy Heinz. 

zdj. PortalSpożywczy
Prześlij komentarz