reklama

sobota, 1 czerwca 2013

Ile telewizja zarabia na reklamie?

Jak wynika z badań przeprowadzonych pomiędzy 20 a 26 maja łączna kwota wydatków poniesionych na reklamę w stacjach telewizyjnych wyniosła w tym okresie 467,89 mln zł wobec 459,58 mln zł tydzień wcześniej.


Według Nielsen Audience Measurement, gdzie szacunkowe dane zostały obliczone na podstawie oficjalnych stawek stacji TV, największy udział w wydatkach na reklamę pośród mediów telewizyjnych zajmuje TVN.
W ciągu tygodnia udział wyniósł 16,79 proc. Oznacza to, że wpływy wyniosły 78,55 mln zł. Następną pozycję zajął Polsat z wynikiem 16,47 proc., czyli wpływami rzędu 77,08 mln zł. Tuż za nimi znajduje się TVP 1 z sumą 38,21 mln zł, co daje 8,17 proc. udziału w rynku. TVP 2 zajęła czwartą pozycję z wpływami z reklamy na poziomie 31,13 mln zł, co daje 6,65 proc. udziału.
 Jak podaje Nielsen przychody stacji TVN spadły o 6 proc. w pierwszym kwartale tego roku i wyniosły 343 miliony złotych. Spółka podaje, że ma problemy ze spadkiem przychodów ze sprzedaży czasu reklamowego. Grupa zamierza w związku z tym nadal prowadzić program oszczędnościowy celem wyrównania dalszych ich spadków.

Prześlij komentarz