reklama

wtorek, 21 maja 2013

Sposoby na pozyskanie klientów! Skuteczny networking

Czy skutecznego networkingu można się nauczyć? Paweł Kresso twierdzi, że tak. 

Zachęcam do przeczytania:

Skutecznego networkingu można się nauczyć:

Polecenia, to jedno z najcenniejszych źródeł nowych zleceń. Ich pozyskiwanie dzięki rekomendacjom zadowolonych klientów i partnerów biznesowych jest skuteczne i opłacalne. 

Znam przedsiębiorców, którzy z poleceń realizują 60%-80% wszystkich zawieranych kontraktów…i nie są to małe kwoty. Jak oni to robią? Czy istnieją sekrety skutecznego networkingu? Czy najlepsi networkerzy stosują metody zdobywania poleceń znane tylko wąskiej grupie wtajemniczonych?


Dzięki wprowadzeniu i spopularyzowaniu idei networkingu w Polsce przez Grzegorza Turniaka i BNI Polska dzisiaj ta wiedza jest dostępna dla wszystkich. Budowanie efektywnej sieci kontaktów biznesowych stało się koniecznością. Dzisiaj polscy przedsiębiorcy mają ku temu nie tylko wiele powodów, mają również wspaniałe możliwości. BNI stwarza dogodne warunki, żeby każdy przedsiębiorca, który wykaże chęć i zaangażowanie, mógł stać się skuteczny w networkingu i biegle pozyskiwać klientów z polecenia. Sprzyja temu ustrukturyzowane i przyjazne przedsiębiorcom środowisko grup networkingowych BNI oraz know-how i system szkoleń. Dzięki temu, setki przedsiębiorców z różnych miejsc w Polsce, z sukcesem rozwijają swoje firmy dzięki rekomendacjom.

Czy skuteczny networker posiada cudowne zdolności zamieniania wizytówek w banknoty? Odpowiedź na to pytanie może być rozczarowująca. Skuteczny networker to nie superbohater o nadprzyrodzonych mocach. Co więcej, NIKT nie rodzi się skutecznym networkerem. Na całym świecie jest wielu przedsiębiorców, którzy POSTANOWILI SIĘ NIMI STAĆ. Skutecznego networkingu można się nauczyć, można go zaplanować i realizować jako podstawową strategię marketingową.

Kim zatem są skuteczni networkerzy? To przedsiębiorcy, tacy jak TY. Oni podjęli już świadomą decyzję, że będą rozwijać swoje firmy wykorzystując marketing referencyjny. Podejmują działania i wykorzystują potencjał drzemiący w pozyskiwaniu klientów z polecenia. Skuteczni networkerzy to przedsiębiorcy, którzy postanowili pomagać innym, w myśl zasady propagowanej przez założyciela BNI, Dr Ivana Misnera, GIVERS GAIN – DAJĄCY DOSTAJĄ. Ich chęć pomocy przejawia się w każdym ich działaniu. Są gotowi pomagać i są gotowi o taką pomoc prosić innych, kiedy jej potrzebują. Przeznaczają swój czas, energię i czasami pieniądze, aby pomóc rozwijać biznes swoich partnerów rekomendacyjnych. Skuteczni networkerzy stale podnoszą swoje kwalifikacje, bo w networkingu można być coraz lepszym.

Networking, czyli umiejętność pracy w sieci kontaktów, stała się dla networkerów stylem bycia i sposobem myślenia. Są networkerami 24 godziny na dobę. Networking to nie jest coś, co uruchamiają raz w tygodniu na 90 minut, podczas śniadania biznesowego i wyłączają zaraz po tym, jak spotkanie się skończy. Dla nich networking jest jak oddychanie.

Powszechne przekonanie, że trzeba mieć smykałkę do rozmawiania z ludźmi bywa mylące. Stanowi barierę dla tych, którzy uważają, że są nieśmiali, lub introwertyczni. Tymczasem, w networkingu, wcale nie trzeba być dobrym mówcą. Wystarczy być dobrym rozmówcą. Dobry rozmówca to taki, który prowadzi rozmowę zadając odpowiednie pytania i słucha z uwagą odpowiedzi. Innymi słowy, mając dwoje uszu i jedne usta, potrafi używać ich wprost proporcjonalnie do ich ilości. Skuteczny networker zadaje pytania, bo jest prawdziwie ciekawy drugiej osoby, tego kim jest, czym się zajmuje i jak można jej pomóc. Bo odpowiedzi na te pytania często rodzą potencjalne rekomendacje.

Tego wszystkiego można nauczyć siebie, a później przekazywać tę wiedzę innym, tworząc swoją efektywną sieć kontaktów biznesowych. Networking jest zdecydowania dla tych przedsiębiorców, którzy chcą się rozwijać w długiej perspektywie czasowej. Stare chińskie przysłowie mówi: „Jeśli planujesz na rok; zasiej ryż, jeśli planujesz na dekadę; zasadź drzewa; jeśli planujesz na całe życie; edukuj ludzi.” Naucz siebie i innych skutecznego networkingu.
Niniejszy artykuł ukazał się w materiałach dla uczestników konferencji z udziałem Ivana Misnera „Uprawiaj networking jak profesjonalista„. 

Źródło: Paweł Kresso
Prześlij komentarz