reklama

środa, 22 maja 2013

Budowanie sieci kontaktów biznesowych – daj poznać się innym - Paweł Kresso

Budowanie sieci kontaktów – kluczowa kompetencja każdego przedsiębiorcy

Żałuję, że nikt nie powiedział mi tego, kiedy sam zaczynałem swoją drogę biznesową. Czy słyszałeś kiedyś takie powiedzenie: „nie ważne kogo znasz, ważne kto zna Ciebie.”? Ta zasada sprawdza się w wielu dziedzinach życia, zwłaszcza w biznesie.

Jeżeli zamierzasz prowadzić firmę, albo już ją prowadzisz,  koniecznie skoncentruj się na tej nowej dziedzinie – poznawaniu ludzi. Im szybciej zaczniesz to robić tym większą masz szansę na sukces Twojej firmy.
W Internecie znajdziesz wiele poradników, jak założyć własny biznes. Dowiesz się, jaką formę organizacyjno-prawną wybrać, jaką formę opodatkowania wybrać oraz co i gdzie załatwić. Tak jakby to było najważniejsze dla Twojego biznesu. To jest ważne, ale nie jest kluczowe. Dlaczego? Robisz to raz i o tym zapominasz. Dużo ważniejsze jest codzienne budowanie biznesu.

Czytaj dalej-------------->


Dlaczego potrzebni są Ci do tego ludzie? Ponieważ to oni są Twoimi potencjalnymi klientami, dostawcami i partnerami w biznesie. To ludziom będziesz sprzedawał swoje produkty, będziesz ich obsługiwał, od nich kupował i z nimi współpracował. To ludzie będą generowali większość problemów w Twoim biznesie i większość  z nich będą rozwiązywali. To ludzie pozwolą Tobie zarabiać pieniądze. To czego potrzebujesz to budowanie sieci kontaktów.
Zastanów się: jakich ludzi potrzebujesz w swoim biznesie? Pomyśl o kilku grupach ludzi, którzy mogliby pomóc Ci w rozwoju Twojej firmy i wypisz te grupy na kartce.

Zastanów się: w jaki sposób możesz poznawać tych ludzi? Wypisz kilka pomysłów, jak mógłbyś poznać swoich potencjalnych klientów, dostawców, partnerów biznesowych, pracowników czy współpracowników?
Im szybciej zaczniesz się nad tym zastanawiać i podejmować świadome decyzje w dziedzinie poznawania ludzi, budowania swojej sieci kontaktów, tym szybciej rozwiniesz swój biznes. Na tym etapie musisz zdać sobie sprawę z tego, że jest to jeden z kluczowych czynników Twojego sukcesu, zarówno jako przedsiębiorcy, jak i sprzedawcy.

Do czego Tobie mogą przydać się kontakty w biznesie? Co Ty i Twoja firma możecie zyskać rozwijając swoje kontakty biznesowe? Zapraszam do komentowania!

Źródło: Paweł Kresso
Prześlij komentarz