reklama

piątek, 16 listopada 2012

Zainteresowanie przekazem cyfrowy Digital Signage - Wypowiedź dla Business Media

1. Jakie jest zainteresowanie klientów cyfrowym przekazem?

Reklama z wykorzystaniem digital signage jest obecnie bardzo szeroko stosowana. Zainteresowanie klientów tą technologią jest ogromne z racji chociażby możliwości uzyskania przewagi nad konkurencją. Głównym celem jest dostarczanie przekazu do konkretnych osób, w konkretnych miejscach, w określonych porach z treścią dopasowaną do lokalizacji wyświetlacza.


To nie tylko nowa technologia, to również możliwość dotarcia multimedialnego z produktem do klienta, który doświadcza nowych emocji dokonując zakupu. Generowana treść jaką przekazują nośniki Digital Signage jest niezwykle zróżnicowana.
W zależności od potrzeb klienta nośnik cyfrowy może wyświetlać różne informacje od prostej tekstowej, poprzez logotypy, pliki graficzne, banery reklamowe, animacje, filmy, aż o audycje TV, a nawet serwisy internetowe.
Dzięki zastosowaniu przekazu elektronicznego typu obraz-światło-dźwięk, skuteczność i precyzja w dotarciu z komunikatem do konkretnego odbiorcy przez reklamodawców jest o wiele większa niż tradycyjny plakat czy ulotka reklamowa.
Pamiętać należy o niepodważalnych zaletach technologii DS, między innymi np. O istotnym wpływie na wzrost poziomu sprzedaży lub świadomości marki, możliwości szybkiej aktualizacji przekazu, szybkiej komunikacji z wieloma odbiorcami jednocześnie, w wielu lokalizacjach. Za wysoką skutecznością przekazu idzie w parze również oszczędność kosztów. Nic dziwnego zatem, że na taką formę reklamy decydują się nie tylko liderzy na rynku lecz również coraz częściej średnie i małe firmy.

2. Kiedy (przy okazji jakich promocji) treści reklamowe powinny być przekazywane w dynamiczny sposób?

Najważniejsze to zrozumienie zachowań Klienta i myślenia kategoriami jego potrzeb. Rynek systemów wystawienniczych stale przechodzi transformację. Na zachowanie konsumentów istotny wpływ wywierają formy prezentowania produktów do zakupu.
Zastosowanie rozwiązań Digital Signage jest wskazane wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba przekazywania aktualnej i dynamicznie zmieniającej się informacji. Każde miejsce i każda okazja jest dobra do reklamowania produktów za pomocą przekazu cyfrowego. Np. outdoorowe czyli zewnętrzne sieci ekranów diodowych konkurujące z tradycyjnym outdoorem czy mobilne systemy np. w pociągach, sieciach taksówkarskich, a także w autobusach komunikacji miejskiej,
Ważniejszy jest pomysł na reklamę i sposób jej prezentacji. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klienta tworzy się czasem skomplikowane technicznie i wizualnie konstrukcję, które mają przyciągać wzrok oraz często szokować swoją oryginalnością. Podstawowym błędem jest szukanie zbyt skomplikowanych rozwiązań technicznych. Bywa, tak, że zaawansowane systemy wystawiennicze z grupy DS, gubią przekaz skierowany do konsumenta.

3. Jakie branże korzystają z DS promując produkty?

Cyfrowy przekaz reklamowy jest obecnie niezmiernie popularny. Najczęściej wykorzystuje się go w branży FMCG, z założenia branży nastawionej na obecność tej technologii wprost przy półce, towarzyszącej konsumentom w momencie podejmowania decyzji. Widzi się więc zastosowania w aptekach, sklepach, na stacjach benzynowych, salonach fryzjerskich, pubach ale również na dworcach kolejowych, budynkach uniwersyteckich, muzeach, salonach samochodowych, imprezach sportowych i wielu innych.

Szczególnie zainteresowane są tą technologią te branże, które posiadają strukturę wielooddziałową. Cyfrowy przekaz jest obecny w handlu, usługach finansowych, transporcie, FMCG, farmaceutyce, motoryzacji, chemii gospodarczej czy przemyśle rozrywkowym jak i wielu innych.
Można powiedzieć, żezastosowanie technologii Digital Signage otwiera dziś w reklamie nieograniczone możliwości ograniczone nie konkretną branżą lecz jedynie technicznymi możliwościami i ludzką wyobraźnią.
Prześlij komentarz