reklama

czwartek, 15 listopada 2012

Systemy wystawiennicze w biznesie

W dzisiejszych czasach koniecznym czynnikiem uzyskiwania przewagi konkurencyjnej jest stosowanie na szeroką skalę działań z zakresu marketingu i promocji. Dynamicznie rozwijająca się firma zmuszona jest do stosowania tego typu działań celem podniesienia sprzedaży i generowania zysków. W swojej strategii każde przedsiębiorstwo sięga do metod skutecznych i efektywnych wspieranych odpowiednimi metodami marketingowymi. Wśród dostępnych narzędzi wysoko plasuje się reklama wizerunkowa jako najbardziej efektowna forma działań promocyjnych. Reklama ta realizowana poprzez aktywne uczestnictwo w różnego rodzaju imprezach o charakterze targowym i wystawienniczym jest doskonałym narzędziem pozwalającym realizować założone cele. Prym wiodą tutaj różnego rodzaju mobilne systemy ekspozycyjno – wystawiennicze.



Bardzo skutecznym systemem wystawienniczym wzmacniającym przekaz reklamowy są różnego rodzaju stojaki Spotykane nazwy to standy rollup rollups stend stendy, stojaki reklamowe stend , stoiska wystawiennicze, postery, poster, rollupy,stoiska,stoiska promocyjne, stoiska reklamowe, stoiska degustacyjne,lady prezentacyjne, stend, stand, rollups, rollbaner, stoiska dla hostess. Najbardziej popularne, zwane stojakami reklamowymi L od litery, którą przypominają, mają za zadanie zwrócić uwagę potencjalnego klienta zarówno swoją funkcjonalnością, prostotą, łatwością montażu jak i efektywnością samego przekazu reklamowego. Jest to produkt, który świetnie nadaje sie na różnego rodzaju szkolenia, spotkania biznesowe czy promocje. Warto również postawić na prostotę i skuteczny przekaz. Produktem, który spełnia te wymagania, są systemy popularnie zwane rollupami (systemy umożliwiające umieszczenie zrolowanej grafiki w metalowej kasetce). Jest to niezastąpione narzędzie do wspomagania różnego typu działań marketingowych wszędzie tam, gdzie bezpośredni kontakt wymaga wzmocnienia przekazu wizualnego. Doskonale nadaje się na promocje czy pokazy. Świetnie sprawdza się podczas targów. Dzięki niewielkiej wadze, z powodzeniem wykorzystywany jest przez przedstawicieli handlowych. Najnowsze technologię pozwalają na zróżnicowane kształty kaset, które wykonane są z takich materiałów jak tworzywa sztuczne, aluminium czy stal. Grafika zawinięta w kasetę stanowi podstawę rollup’a a całość mieści się w poręcznym pokrowcu. Złożenie stojaka nie wymaga narzędzi i nie sprawia żadnych kłopotów, nawet osobie robiącej to po raz pierwszy. W rezultacie otrzymujemy nowoczesne i tanie, wysokiej jakości przenośne konstrukcje. Produktem uzupełniającym te systemy jest X-baner, który składa się z aluminiowego stelaża rozkładanego w kształcie litery X i reklamy wydrukowanej na tworzywie sztucznym. Jego funkcjonalność i niska cena zapewniają mu coraz większą popularność. Niestety produkty sprowadzane z Dalekiego Wschodu odznaczają się czasem niską jakością i ich wykonanie pozostawia wiele do życzenia. Wadą jak i zaletą jest również to, że opisane powyżej systemy są z założenia lekkie. Świetnie zatem nadają się do promocji wewnątrz pomieszczeń. Na zewnątrz mogą się nie sprawdzać, najmniejszy podmuch wiatru z reguły je przewraca. Dlatego też wykonuje się je z odpowiednich materiałów obciążających konstrukcję, co z kolei może być kłopotliwe w transporcie.

Natomiast w dziale produktów FMCG zabiegiem marketingowym, który świetnie spełnia swoje zadanie, jest umożliwienie konsumentowi degustacji promowanego produktu. Dużą popularnością cieszą się zatem stoiska-standy o różnych, czasem fantazyjnych kształtach. Jednak błędem jest szukanie zbyt skomplikowanych rozwiązań technicznych. Czasem zaawansowane technicznie stoiska gubią przekaz skierowany do konsumenta, utrudniając dostęp do produktu. Najważniejszym elementem jest dobranie odpowiedniej grafiki, która połączy estetykę z przebojowością. Najnowsze technologie pozwalają na wykonanie stoisk degustacyjnych z dowolnego materiału takiego jak karton, tworzywa sztuczne, aluminium, drewno czy szkło. W praktyce często łączy się te materiały uzyskując zaskakujące efekty. W zależności od czasu trwania akcji promocyjnej czy przeznaczonych na promocje funduszy stosuje się stoiska najtańsze, najmniej trwałe z kartonu czy kłopotliwego w utylizacji pcv do dobrych jakościowo, trwałych i mocnych z aluminium czy ekologicznych drewnianych.

Dużą popularnością od lat cieszą się tzw. potykacze. Jest to rodzaj stojaka reklamowego zbudowanego z dwóch płyt połączonych z sobą w górnej krawędzi. Po rozstawieniu mają kształt zbliżony do litery A. Stojaki tego typu są wystawiane przed punkty sprzedaży i usług w celu wzbudzenia zainteresowania przechodniów określoną ofertą. Tak jak przy produkcji stoisk tak i tu używa się zróżnicowanych materiałów, najczęściej pcv, aluminium lub drewna. Ich zalety to trwałość, skuteczny przekaz i niska cena. Świetnie sprawdzają się w trudnych warunkach atmosferycznych.

Tak przedstawia się sytuacja na rynku systemów wystawienniczych w chwili obecnejn natomiast wiele również wskazuje na to, że przyszłość należy do różnego rodzaju podświetlanych prezenterów. Wykonane są one z plexi bezbarwnej, na której są wygrawerowane, frezowane napisy lub grafika. Podświetlenie napisów następuje za pomocą przenoszenia światła poprzez płytę oświetloną na krawędzi świetlówką. Otrzymujemy produkt, który niekonwencjonalnym wykonaniem przyciąga uwagę klienta. Niestety wadą jest dość kruche tworzywo jakim jest plexi oraz potrzeba dostępu do energii elektrycznej. Z grupy produktów mobilnych warto też wspomnieć o ściankach wystawienniczych. Produkty te to profesjonalne i sprawdzone narzędzie, które dzięki prezentacji wielkoformatowej grafiki reklamowej (wydruk cyfrowey wielkoformatowy) skutecznie prezentują firmę i promują jej produkty. Dają one nieograniczone możliwości przedstawiania firmy, produktu lub idei w każdym miejscu i w każdej sytuacji. Ściany tego typu to niewątpliwie jedne z najefektowniejszych i największych systemów przenośnej prezentacji grafiki wielkoformatowej. Powierzchnia ekspozycji wynosi do 11m2 a czasem i więcej. Gama zastosowań obejmuje konferencje, targi, imprezy firmowe, prezentacje, promocje, dekorację pomieszczeń firmy i wiele innych. 

Konstrukcja ściany jest zadziwiająco lekka, wykonana z aluminium do której za pomocą magnesów zamontowane są poszczególne bryty z grafiką. Aluminiowy szkielet nośny rozkłada się jednym ruchem. Wszystkie elementy ścianki łącznie z grafiką mieszczą się do jednego kufra transportowego, który podczas prezentacji pełni rolę trybunki konferencyjnej. Załączone oświetlenie halogenowe dodatkowo wzmacnia siłę przekazu. Do zalet należy i ta, że po zakończonej kampanii grafikę można wymienić ponosząc tylko koszty zrobienia nowych paneli. Wadą jest delikatna aluminiowa konstrukcja, którą łatwo uszkodzić oraz potrzeba w miarę dużej ilości przestrzeni do zaprezentowania wszystkich walorów ścianki. Systemu z reguły nie wykorzystuje się na zewnątrz pomieszczeń.

Niewątpliwie systemy wystawiennicze są najlepszym sposobem na prezentację firmy oraz promowanie produktów podczas wszelkiego rodzaju targów, kampanii promocyjnych, wystaw, kursów, szkoleń i wszędzie tam gdzie potrzeby i możliwości klientów możemy dostosować do jego indywidualnych upodobań.
Prześlij komentarz