reklama

czwartek, 15 listopada 2012

Rodzaje stoisk targowych – najpopularniejsze, najbardziej praktyczne, wady i zalety.

Rodzaje stoisk targowych – najpopularniejsze, najbardziej praktyczne, wady i zalety.
W dobie silnej rywalizacji w zakresie promocji i sprzedaży produktów ogromną rolę odgrywają imprezy targowe i ekspozycje marketowe. Ich wspólnym celem jest zwiększenie sprzedaży i umocnienie pozycji marki na rynku. Pomimo, iż rezultatu akcji marketingowej dokładnie przewidzieć się nie da, to odpowiednio dobrana do imprezy pomoże osiągnąć zamierzony cel.



Do akcji promocyjnej wykorzystuje się stoiska targowe, które można podzielić na: stoiska w marketach (wysepki promocyjne, stoiska sklepowo – degustacyjne) oraz zabudowę wykonywaną na zamówienie. W przypadku pierwszej są to systemy mobilne, składane bardzo szybko do poręcznych toreb transportowych. Do tego typu systemów zalicza się: roll-upy, banery, trybunki, potykacze itp. To bardzo szeroka i popularna grupa systemów wystawienniczych, która zyskała sobie przychylność ogromnej rzeszy zwolenników.

W przeciwieństwie do niej zabudowa targowa wykonywana jest na zamówienie, a do jej montażu powoływana jest specjalna ekipa. Nie da się tej skomplikowanej układanki złożyć samemu tym bardziej bez narzędzi i przygotowanego wcześniej sprzętu. Takie stoiska często wyposażone są w najróżniejsze nowinki techniczne począwszy od ekranów ciekłokrystalicznych, laserów, pokazów multimedialnych, ruchomych makiet a nawet fontann. Wykorzystuje się tu najnowsze technologie z dziedziny światło i dźwięk. Bardzo popularne są różnego rodzaju halogeny, dużą popularnością cieszą się diody LED, które przyciągają wzrok. Dobrze dobrana muzyka uzupełnia całość tworząc doskonałą kompozycję. Atmosfera stoiska jest niezwykle ważna. Należy pamiętać jednak, że konsumenci stanowią zbiorowość silnie zróżnicowaną. Stwarza to konieczność agregacji zachowań, dokonywania pewnych uogólnień i uproszczeń. Umiar i złoty środek – to podstawowe kryteria, które powinny dyktować rodzaj i miejsce zastosowanego systemu. Przy realizacji tego typu projektów używa się najróżniejszych materiałów, począwszy od kartonu, po szkło, PCV, drewno, aluminium i metal. Wszystko to sprawia, że przenikanie tradycji w nowoczesność funkcjonuje bardzo wyraźnie. Są to zabiegi niezwykle kosztowne jednak przyjemne dla oka.

W systemach wystawienniczych ogromnym atutem jest możliwość wymiany wydruku co czyni je bardzo ekonomicznymi. Ponadto poszczególne elementy można ze sobą łączyć lub zestawiać celem zwiększenia atrakcyjności. Jednak w obu przypadkach przydatne stają sie artykuły reklamowe w postaci: kubków, smyczy, breloków, naklejek, kalendarzy itp. Mogą być one eksponowane np. na ladach targowych.

Wszystkie rozwiązania można z powodzeniem ze sobą łączyć. Praktyczne są zabudowy targowe z wykorzystaniem roll-up’ów, potykaczy, trybunek ustawionych przy ścianach łukowych. Całość tworzy udaną ekspozycję i melanż dwóch, różnych rozwiązań charakteryzujących się możliwością wielokrotnego użytkowania i solidną konstrukcją. Wszystko zależy zatem od samego pomysłodawcy i pola manewru finansowego, jakie może na daną prezentację przeznaczyć. Przy tych wszystkich nowinkach technicznych należy jednak mieć na uwadze samego odbiorcę, by nowoczesne materiały i rozwiązania, o których mowa, nie utrudniły mu dostępu do produktu. W tym wszystkim, zatem, należy pamiętać o umiarze i zdrowym rozsądku.
Marek Bachorski – Rudnicki
Prześlij komentarz