reklama

piątek, 16 listopada 2012

POS w markecie

/1. Jakie POS-y są najczęściej wykorzystywane w polskich sklepach (rodzaje, materiały), a co proponuje rynek? Jakie nowości pojawiły się ostatnio w ofercie producentów materiałów promocyjnych? /

W Polsce wykorzystywane systemy można podzielić na trwałe, robione na
bazie tworzyw sztucznych, aluminium i mniej trwałe na bazie papieru i
kartonu. Wybór systemu zależy od tego, co firma chce promować (produkt, markę,
grupę produktową), jak dużym zasięgiem ma zostać objęta promocja (chodzi
o liczbę punktów na obszarze), jak dużym asortymentem produktowym firma
dysponuje. W przypadku akcji promocyjnych z udziałem hostess sprawdzają się stoiska
promocyjne. Jeśli akcjom nie towarzyszy człowiek świetnie sprawdzają się
standy kartonowe, ewentualnie droższe, ale trwalsze i dające możliwość
wymiany grafik systemy banerowe.
  /2. Jakie POS-y polecacie Państwo dla małych sklepów, a jakie dla wielkopowierzchniowych placówek ? Jakie tendencje można zauważyć na rynku POS-ów, najnowsze trendy? /
  W każdym sklepie zarówno małym jak i dużym sprawdzają się stoiska
promocyjne. Duże sklepy, w szczególności hipermarkety i wielkie centra
handlowe, gdzie mogłoby się wydawać wielkie powierzchnie sprzyjają
ustawianiu systemów wielkoformatowych prowadzą restrykcyjną politykę.
Bardzo często wizja producenta co do kształtu i wielkości POSu nijak się
ma do powierzchni czy wymiarów zgodnych z polityką sieciowców.
W marketach sprawdzają się dyspensery oraz systemy pod którymi można
ukryć całą paletę z produktami.
  /3. Jakie są zalety, a jakie wady umieszczenia POS-ów na hali sprzedaży dla sklepów? Czy handlowcy chętnie zgadzają się na wprowadzanie POS-ów do sklepów? /
  Systemy znacząco poprawiają widoczność produktu. Wiele sklepów,
szczególnie dużych nie dba o systemy a czasem osoby odpowiedzialne wręcz
je niszczą (brak umiejętności montażu nawet przy intuicyjnych systemach,
brak szacunku „dostałem za darmo, to jak się zniszczy to co mi tam”).
Mocno zniszczony system może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego
odstraszając klienta. Markety prowadzą raczej odstraszająca politykę jeśli chodzi o dowolność
systemów. Mniejsze sklepy raczej chętnie korzystają z systemów,
ograniczeniem jest najczęściej brak miejsca. Małe punkty bardziej cenią
systemy funkcjonalne, ewentualnie systemy które po zakończeniu akcji
mogą przystosować do własnych potrzeb.
Prześlij komentarz