reklama

piątek, 16 listopada 2012

Podstawa prezentacji – Outdoor Media [18-02-2008]

Systemy typu roll – up zaliczane są do tzw. mobilnych systemów wystawienniczych. Obecnie są to jedne z podstawowych narzędzi marketingowych. Wykorzystywane na targach oraz imprezach pokrewnych. Dużym powodzeniem cieszą się także na wystawach sklepowych i w galeriach handlowych.


Są idealnym sposobem prezentacji wszędzie tam, gdzie reklamodawcy mają możliwość bezpośredniego kontaktu ze swoimi potencjalnymi klientami oraz gdy dochodzi do konfrontacji między konkurującymi ze sobą firmami. Roll-upy to najbardziej znane i najpowszechniej stosowane przenośne narzędzie marketingowe, które można dowolnie oraz, co ważne, łatwo i bez wysiłku rozstawiać, umieszczać w tle lub wystawiać na pierwszy plan podczas prezentacji. Bezdyskusyjną zaletą jest możliwość wykorzystywania ich w różnych sytuacjach. Ta sama konstrukcja może posłużyć do promocji w różnych miejscach i na wielu imprezach. Są niezastąpione nie tylko na targach, eventach, konferencjach, sympozjach, konwentach, ale także spełniają rolę wolno stojącej reklamy w centrach handlowych i marketach, na placach, wewnątrz i na zewnątrz sklepów. Można je wielokrotnie stosować, ponieważ samodzielna wymiana grafiki jest szybka i nieskomplikowana. Transport systemów prezentacji jest bardzo łatwy i wygodny. Ponadto grafika jest podzielona na części i wyciąga się ją sukcesywnie. Po demontażu jest zabezpieczona w kasecie zwijającej.

Ze złożonym roll-upem można poruszać się bez żadnych przeszkód – jest on wygodny w transporcie można z powodzeniem się z nim przemieszczać i w pełni zabezpiecza planszę graficzną przed uszkodzeniami. Gwarantem dobrego zabezpieczenia jest mechanizm, który umożliwia automatyczne rolowanie planszy graficznej do środka do kasety i rozwijanie jej podczas prezentacji. Dodatkowym atutem jest duża powierzchnia reklamowa, którą w zależności od modelu i firmy wynosi kilka metrów kwadratowych.
Jednym z ważniejszych kryteriów wyboru produktu jest dla klienta ciężar zestawu, dlatego najczęściej roll-up wykonuje się z aluminium. Na rynku dostępne są także produkty wykonane z metalu z elementami tworzywa sztucznego. Mechaniczne części wpływające na niezawodność konstrukcji wykonywane są ze stali. Marek Bachorski-Rudnicki z firmy AdSystem podkreśla, że istnieje także możliwość wykonania na zamówienie roll-upu z metalu o wadze przekraczającej 25 kg. Służą one do wystawiania na zewnątrz pomieszczeń.
Jak dodaje Błażej Winnicki z Perfect Vision – Wykonanie nośnika reklamy do systemu roll-up jest uzależnione od wymagań klienta i warunków w jakich będzie on użytkowany. Bardzo istotnym elementem jest technologia druku, w jakiej ma być wykonana reklama.

Wydruki, które stosuje się do systemów roll-up dzielą się na dwie kategorie. Jadwiga Czyż z Kento – tańsze wydruki to grafika drukowana w technologii solwentowej i UV, natomiast droższe to wydruki atramentowe, zabezpieczone specjalnymi laminatami, które zwiększają trwałość wydruków.
Najpopularniejsze modele
Każda firma produkująca roll-upy ma swoim portfolio kilka produktów. Nie ma recepty na doskonały produkt a gusta klientów są różne, większość firm posiada jednak topowy produkt, który zadowala większość klientów.
Najpopularniejszy model roll-upa w firmie Maxibit to Maxibit Zap 3, dostępny w kasetach o szerokości 88 i 118 cm, przy wysokości od 120 do 225 cm. Jak podkreśla Mariola Kukieła – Każdy klient ma inne potrzeby, do których podchodzimy indywidualnie. Nie ma zdecydowanych preferencji.
Perfect Vision oferuje roll-upy lux, które cieszą się dużym powodzeniem. – Ich popularność wynika z bardzo dobrej relacji ceny do jakości. Jakość systemu zależy od wielu czynników. Najistotniejszym problemem jest skłonność do pochylania się standu w przód. Wada ta związana jest głównie z grubością profilu, dokładność spasowania łączeń masztu, precyzji wykonania otworu pod maszt w kasecie – wymienia Błażej Winnicki.
Speer up, Cartrdige oraz Duplex to systemy znajdujące się w ofercie firmy Kento. Pierwszy jest standardowym systemem rolowanym. Cartrdige – to system, w którym można wymieniać plansze graficzną poprzez wymianę kaset, w których zwinięta jest plansza graficzna. Wymieniając kasety wymieniamy plansze graficzne. Natomiast ostatnie rozwiązanie Duplex – system, w którym mieszczą się dwie plansze graficzne. W ten sposób grafika prezentowana jest z dwóch stron.

Joanna Joanna Panfil z Forma Systemy Promocji Produktu zaznacza, że – Najbardziej popularne są roll-upy lekkie, preferują je przedstawiciele handlowi, standardowy wymiar to 100 x 200 mm.
Klienci coraz większą uwagę zwracają na możliwość zakupu roll-upów dwustronnych. Takie właśnie rozwiązuje proponuje firma Exstand o szerokości od 60 do 150 cm. Jednakże największym popytem cieszą się 85tki i 100tki – dodaje Piotr Ekert.
Produkcja i koszty
Koszty roll-upu uzależnione są od konstrukcji, szerokości i rodzaju kasety. Konstrukcja jest pochodną oczekiwań klienta dotyczącą jakości, przeznaczenia, częstotliwości i czasu użytkowania oraz wynikowo ceny. Dlatego w zależności od określenia przez klienta potrzeb zależy właściwy dobór produktu i jego ceny.
- Produkty o niższej cenie charakteryzują się zazwyczaj cieńszym profilem, innym mechanizmem, stopą ze stalowego prętu, sposobem mocowania baneru lub starszym designer – zaznacza Błażej Winnicki.
Wiele firm czas produkcji skraca do niezbędnego minimum. W firmie AdSystem opracowano i wdrożono system zarządzania produkcja, który pozwala na wyprodukowanie i dostarczenie gotowego produktu z dnia na dzień. Koszt wykonania produktu waha się od 300,00 zł do 700,00 zł w zależności od modelu i przeznaczenia – Marek Bachorski-Rudnicki.
Jak podkreśla Jadwiga Czyż działając na tym rynku wszyscy doskonale zdają sobie sprawę, że czas realizacji zamówienia odgrywa tutaj znaczącą rolę. – Brak systemu na czas oznacza stratę zamówienia, a czasami nawet stratę klienta. Firma Kento działa 24h/dobę. Oferuje 3 dniowy termin realizacji zamówienia jednakże jest możliwość skrócenia czasu oczekiwania na realizacje.

Czy w produkcji roll-up można mówić o nowościach?
Zasada działania roll-upa jest bardzo prosta i niezbyt skomplikowana i od lat nie uległa zmianie. Producenci sprzętu dążą do uproszczenia do niezbędnego minimum obsługę i podniesienie komfortu użytkowania. – Stosujemy się coraz więcej zaawansowanych rozwiązań technicznych, których nie dostrzega się w codziennym użytkowaniu. Wdrażamy nowe rozwiązania konstrukcyjne, pracujemy nad nowymi kształtami, kolorami kaset, czy mechanizmami zwijającymi. Najważniejszym jednak elementem jest sam nośnik reklamy. Bardzo ważny jest tu użyty materiał, taki, który, nie będzie „zawijał się bokami” czy tez nie będzie pofalowany. W zależności od oczekiwań klientów oferujemy kasety z szybką wymianą grafiki oraz same kasety w różnych kolorach – podkreśla Marek Bachorski.
Jednakże nie wszyscy nadążają za nowościami widzą to nie tylko klienci, ale także konkurencja. – Dwa lata temu nowością w roll-upach była możliwość wymiany grafiki samodzielnie przez użytkownika — co w praktyce oznaczało jedną konstrukcję i kilka paneli graficznych. Niektóre firmy do dziś nie mają takich w swojej ofercie – dodaje Mariola Kukieła.
Na rynku roll-upów panuje zasada, kto pierwszy ten lepszy. Która firma wyprzedzi w unowocześnianiu swoich produktów ma szanse na zgarnięcie większej puli klientów.
Piotr Eker jest zdania, że na rynku można dostrzec nowości – przykładem niech będą niektóre nasze rozwiązania, które nie są jeszcze wprowadzone przez konkurencje jak np. stopki do regulacji ustawienia kasety pozwalające niwelować nierówności podłoża.
Gwarancja jakości
Podczas wyboru roll-upu klienci coraz częściej zwracają uwagę na jakoś obsługi posprzedażowej, serwis techniczny i czas trwania gwarancji. Ostatni czynnik różny jest w poszczególnych firmach, inny jest także okres gwarancji na poszczególne elementy roll-upu.
I tak firma Ad System udziela gwarancji na produkowane przez siebie produkty na 24 miesiące. Mechanizmy zwijające mają gwarancje dożywotnią. Z firmą można negocjować długość trwania okresu gwarancyjnego.

Standardowo gwarancja wynosi 12 miesięcy, tak jest w przypadku firmy Perfect Vision, która udziela takiego czasu gwarancyjnego na wszystkie oferowane produkty. Warunkiem uznania roszczenia jest brak uszkodzeń o charakterze mechanicznym wynikającym z niewłaściwego lub niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania. Każdy produkt jest wyposażony w odpowiednią instrukcję określającą sposób montażu. W ramach gwarancji Perfect Vision serwisuje bezpłatnie wszystkie produkty, których wady zostaną zakwalifikowane do naprawy gwarancyjnej.
Maxibit Polska oferuje gwarancje zarówno na grafikę jak i konstrukcje. W przypadku konstrukcji okres ten wynosi 3 lata natomiast na grafikę 12 miesięcy.
Firma Kento sprzedaje roll-upy o konstrukcji aluminiowej to pozwala jej na udzielenie na wszystkie systemy 5 letniej gwarancji.
Roll-upy są niezastąpione podczas prezentacji oferty firmy. Ich przyszłość to przede wszystkim dalsza praca nad produkcją jak najlżejszych produktów a także możliwość wydłużenie czasu użytkowania roll-upu. Ważnym elementem będzie także zastosowanie coraz wyższej klasy materiałów zużywanych do części prezentacyjnej. Jednak sama funkcja użytkowa produkty nie ulegnie zmianie i właśnie ona powoduje, że będę one popularne jeszcze przez długie lata.
Karolina Liberka
Outdoor-media [18-02-2008]
Prześlij komentarz