reklama

piątek, 16 listopada 2012

Nowości w ofercie producentów POS-ów.

Jakie nowości pojawiły się ostatnio w ofercie producentów POS-ów (elektroniczne formy, nowe materiały…) – ich zalety?

 

Rynek systemów wystawienniczych stale przechodzi transformację. Na zachowanie konsumentów istotny wpływ wywierają formy prezentowania produktów do zakupu. Jednym z nich są różnego rodzaju stoiska. Wybór materiału z jakiego wykonane jest stoisko zależy w dużej mierze od cech oferowanego produktu. Z punktu widzenia technicznego nie istnieją przeszkody do stworzenia stoiska z każdego dostępnego materiału. W praktyce wykorzystuje się różnego rodzaju pcv, karton, drewno, aluminium, szkło i wiele innych. Stosuje się również łączenia tych materiałów celem uzyskania wzmocnienia przekazu reklamowego. Bardzo skutecznym systemem wystawienniczym wzmacniającym przekaz reklamowy są różnego rodzaju stojaki. Najbardziej popularne, zwane „Stojakami L” od litery, którą przypominają, mają za zadanie zwrócić uwagę potencjalnego klienta zarówno swoją funkcjonalnością, prostotą, łatwością montażu jak i efektywnością samego przekazu reklamowego. Jest to produkt, który świetnie nadaje sie na różnego rodzaju szkolenia, targi, wystawy, promocje. Takim produktem, który również spełnia te wymagania są systemy popularnie zwane rollupami. Jest to niezastąpione narzędzie do wspomagania różnego typu działań marketingowych, wszędzie tam gdzie bezpośredni kontakt wymaga wzmocnienia przekazu wizualnego. Dzięki niewielkiej wadze z powodzeniem wykorzystywany jest przez przedstawicieli handlowych.
Natomiast w dziale produktów FMCG zabiegiem marketingowym, który świetnie spełnia swoje zadanie, jest umożliwienie konsumentowi degustacji promowanego produktu. Dużą popularnością cieszą się zatem stoiska-standy o różnych, czasem fantazyjnych kształtach. Jednak błędem jest szukanie zbyt skomplikowanych rozwiązań technicznych. Czasem zaawansowane technicznie stoiska gubią przekaz skierowany do konsumenta, utrudniając dostęp do produktu. Najważniejszym elementem jest dobranie odpowiedniej grafiki, która połączy estetykę z przebojowością. Najnowsze technologie pozwalają na wykonanie stoisk degustacyjnych z dowolnego materiału takiego jak karton, tworzywa sztuczne, aluminium, drewno czy szkło. W praktyce często łączy się te materiały uzyskując zaskakujące efekty. W zależności od czasu trwania akcji promocyjnej czy przeznaczonych na promocje funduszy stosuje się stoiska najtańsze, najmniej trwałe z kartonu czy kłopotliwego w utylizacji pcv do dobrych jakościowo, trwałych i mocnych z aluminium czy ekologicznych drewnianych.

Wiele również wskazuje na to, że przyszłość należy do różnego rodzaju podświetlanych prezenterów. Wykonane są one z plexi bezbarwnej, na której są wygrawerowane, frezowane napisy lub grafika. Podświetlenie napisów następuje za pomocą przenoszenia światła poprzez płytę oświetloną na krawędzi świetlówką. Otrzymujemy produkt, który niekonwencjonalnym wykonaniem przyciąga uwagę klienta. Niestety wadą jest dość kruche tworzywo jakim jest plexi oraz potrzeba dostępu do energii elektrycznej.

Marek Bachorski – Rudnicki ( Detal Dzisiaj Styczeń 2010 )
Prześlij komentarz