reklama

piątek, 16 listopada 2012

Nie tylko jajka i kurczaczki











Nie tylko jajka i kurczaczki
13.02.2010.
Nie wystarczy zamieścić na przedświątecznych standach sympatycznych kurczaczków czy kolorowych jajek. Wielkanocne displeye powinny stanowić przemyślany element systemu sprzedaży. Ograniczone budżety części producentów znajdują odzwierciedlenie również w sposobach promocji, jakie wybierane są w okresie przedświątecznym. Zauważają to np. przedstawiciele firm dostarczających rozwiązania POS do placówek handlowych. – Najczęściej pod nóż idą wydatki na reklamę. W związku z tym, niektóre segmenty rynku ograniczyły znacznie fundusze na systemy POS. Są jednak i takie, które szczególnie mocno promują w ten sposób wybrane produkty ze swojej oferty – mówi Marek Bachorski-Rudnicki z firmy AdSystem.
Niektórzy producenci przyjęli zasadę, że reklama w czasie kryzysu będzie o wiele tańsza, niż do tej pory. Negocjują więc nowe warunki zakupowe systemów POS. Warto jednak pamiętać, że drastyczne ograniczanie wydatków promocyjnych na dłuższą metę może okazać się niekorzystne.
Reprezentant firmy AdSystem wskazuje na prosty przekaz reklamowy wykorzystujący niewielkie stoiska degustacyjne miniHit, które powinny sprawdzić się w zbliżającym się okresie przedświątecznym. Stoisko wyróżnia się możliwością błyskawicznego rozstawienia, a po złożeniu mieści się w niewielkiej torbie transportowej. Efektowna grafika sprawia, że stand przyciąga wzrok klientów. Dodatkowo, mają oni możliwość wypróbowania produktu przed zakupem, co z pewnością jest atutem.
Oczywiście w promocyjnych rozwiązaniach nie może zabraknąć świątecznych elementów, kojarzących się z Wielkanocą, a same POS-y powinny być utrzymane w kolorystyce kojarzącej się nie tylko z nadchodzącymi świętami, ale również z miłą, rodzinną atmosferą.
Jeżeli chodzi o materiały stosowane do rozwiązań ekspozycyjnych, to coraz częściej sięga się po tworzywa biodegradowalne. Nadal oczywiście większość stanowią systemy trwałe, na bazie tworzyw sztucznych, aluminium oraz te wykorzystujące papier i karton. Zastosowane rozwiązanie zależy nie tylko od rodzaju promowanego produktu i marki, ale również od tego, jaki zasięg ma przedświąteczna akcja, jaką liczbę punktów handlowych obejmuje oraz jak szerokiego asortymentu dotyczy.
Trendy w zakresie designu przewidują ograniczanie kantów czy ostrych krawędzi i promowanie projektów wykorzystujących łagodnie zaokrąglone elementy. Raczej nie sprawdzają się skomplikowane technicznie konstrukcje.
Klienci preferują prostotę i funkcjonalność, a najważniejszy jest dla nich łatwy dostęp do sprzedawanego artykułu.
Stąd też jednym z najczęściej popełnianych błędów przy zastosowaniu POS-ów w okresie przedświątecznym jest przywiązywanie zbytniej wagi do aspektów wizualnych. Gdy przekombinujemy, możemy odciągnąć uwagę klientów od promowanego produktu.
Często spotyka się także przeładowanie stanowisk POS, a przecież maksymalne upakowanie produktów, niezależnie od kształtów opakowań, uniemożliwia efektywny merchandising. W przypadku wyrobów świątecznych, design ekspozycji powinien nawiązywać nie tylko do zbliżających się świąt, ale również do elementów eksponowanego produktu. Całość powinna być delikatna i transparentna. Każdy projekt tworzony jest oczywiście indywidualnie, a ostateczny kształt i kolorystyka dobierane są przede wszystkim pod kątem wyglądu i rodzaju asortymentu, który ma być promowany. Równie ważne jest jednak to, w jakim obiekcie handlowym POS będzie wykorzystywany, w jakim okresie, a nawet, w jakim regionie kraju – i czy będzie to duża aglomeracja, czy mniejsza miejscowość.
Materiał, z jakiego wykonany jest POS, odgrywa istotne znaczenie zwłaszcza w przypadku ekspozycji przedświątecznych, trwających przeważnie około dwóch tygodni, kiedy nieekonomiczne jest stosowanie metalu czy drewna. Wyjątkiem są promocje towarów z segmentu premium. (SAM)Wiadomości Handlowe, Nr 2(92) Luty 2010
Prześlij komentarz