reklama

piątek, 16 listopada 2012

Jak rozmawiać z klientem przez telefon ?

Kilka szybkich porad. Twój rozmówca dzwoniąc do Ciebie najczęściej wykonuje całą sekwencję rozmów telefonicznych. Jeśli nie chcesz, aby za chwilę zadzwonił do innej agencji, sam w rozmowie napomknij o istnieniu konkurencji. 

Gdy deklarujesz wysłanie dodatkowych informacji mailem, nie mów „zaraz wyślę” lecz „wyślę w ciągu najbliższej godziny”. Tylko jeśli klient zgłosi takie życzenie – działaj natychmiast. Potakując w trakcie odsłuchiwania kwestii partnera najlepiej powtarzać słówka „tak” i tylko od czasu do czasu „rozumiem”. Nie nadużywaj słowa „jasne” albo „oczywiście”. „Okey” mówimy tylko, gdy osobiście znamy rozmówcę. Mówiąc o własnych działaniach wprowadzaj liczbę mnogą: „zaprojektujemy” „opracujemy”, podkreślaj zespołowość swojej firmy. Jeśli dzwonisz w godzinach pracy, nie pytaj na początku rozmowy, czy nie przeszkadzasz. Zasadą kurtuazji jest, aby powiadomić partnera, że nagrywamy fragment rozmowy, np. gdy słyszymy w słuchawce skomplikowane nazwy, adresy itd. Najważniejsze – informujemy rozmówcę o tym, że akurat jedziemy samochodem.
Miłych i efektywnych rozmów !

Marek Bachorski – Rudnicki (dzięki uprzejmości firmy Maxim )
Prześlij komentarz